بنگاه آهن فروشی

بنگاه آهن فروشی

بزرگترین تامین کننده میلگرد و تیرآهن، ورق و لوله فولادی با بهترین قیمت در بازار

 

همانطور که می دانید مقاومت کششی میلگرد و استحکام اتصال کششی بین میلگرد و بتن از خواص بسیار مهم میلگرد است. برای بررسی کیفیت استاندارد میلگردها لازم است که آزمایش هایی صورت بگیرد تا از کیفیت آن ها اطمینان حاصل شود. در ادامه به توضیح و بررسی تست میلگرد می پردازیم. با آهن ملل همراه باشید.

تست میلگرد

همانطور که در ابتدا گفته شد، برای بررسی کیفیت میلگرد لازم است آزمایش هایی بر آن انجام شود. این آزمایش ها به منظور تعیین مقاومت کششی تسلیم، کششی نهایی و تنش گسیختگی انجام می شود.

چراکه شناخت کیفیت متریال بدون انجام آزمایش های مختلف غیر ممکن به نظر می رسد. از این رو با کمک آیین نامه ها آزمون هایی بر روی میلگردهای مورد نظر انجام می شود.

بعضی از مهندسان معتقدند که این آزمایش ها به میلگردها آسیب می رسانند زیرا آزمایش ها تا نقطه گسیختگی بر آرماتورها انجام می شود، به همین دلیل به آن ها آزمایش های مخرب نیز گفته می شود.

آزمایش مکانیکی برای میلگرد می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول آزمایش های زیر انجام می شود:

  • خمش
  • خستگی
  • کشش

آزمون خمش میلگرد

آزمون خمش برای تعیین قابلیت خمش میلگردهای در بتن استفاده می شود. در طول تست خمش، آرماتور در زاویه از پیش تعیین شده (معمولاً 90 درجه) خم می شود.

این آزمایش در صورتی موفقیت آمیز است که نمونه هیچ شکستگی یا ترکی نداشته باشد و قبل از انجام آزمایش ارزیابی بصری شود.

آزمون خستگی میلگرد

طبق استاندارد، فولاد تقویت کننده بتن باید دارای استحکام یا دوام خستگی مشخصی باشد. از این آزمایش برای میلگردهایی که در بتن قرار گرفته و خم شده اند استفاده می شود.

در آزمایش های خستگی، معمولا حد تحمل آهن و فولاد 10000000 سیکل (دور) است، ولی برای آلیاژهای سبک غیرآهنی این مقدار ممکن است پانصد میلیون دور باشد.

چند آزمایش که برای بررسی خستگی میلگردها انجام می شود که از جمله به آزمایش میله چرخان، آزمایش با میله ارتعاشی و آزمایش خستگی تحت کشش فشار می توان اشاره کرد.

تست کشش میلگرد

همانطور که می دانید مقاومت کششی در سازه های بتنی بر عهده میلگردهای قرار گرفته در آن است که و به همین دلیل جهت اطمینان از عملکرد صحیح سازه بر روی میلگردها نیز تست کشش انجام می گیرد. تست کشش میلگرد با استفاده از دستگاه های مخصوص آزمایشگاهی صورت می گیرد.

با وارد کردن نیروی کششی، جسم دچار تغییر شکل الاستیک یا برگشت‌پذیر می‌شود و این تا نقطه تسلیم ادامه دارد تا جسم دچار تغییر شکل پلاستیک یا برگشت نا‌پذیر شده و در نقطه مقاومت نهایی، حداکثر میزان تنش را تحمل می‌کند، بعد از آن گلویی شدن آغاز می‌شود و ماده در تنش گسیختگی می‌شکند.

نحوه آزمایش کشش میلگرد

دستگاه های تست میلگرد دارای دو فک ثابت و متغیر است. با قرار دادن میلگرد بین فک متحرک و ثابت، فک متحرک شروع به انجام عملیات می کند و میزان کشش و نیرو محاسبه می شود. نیرویی که میلگرد را دچار کشش می‌کند، به عنوان حداقل نیروی کشش در نظر گرفته می‌شود.


قیمت لحظه ای میلگرد را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


معرفی دستگاه‌های تست کشش میلگرد

برای آزمایش کیفیت میلگرد های و مشخص کردن خصوصیات آن از دستگاه هایی استفاده می شود که در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • دستگاه های مدل یونیورسال الکترومکانیکی سری 300

دستگاه های تست الکترومکانیکی یونیورسال دو ستونی سری 300 ، بهترین انتخاب برای انجام برنامه های کششی استاتیک و فشرده سازی هستند که به نیروی بیشتر، سرعت بالاتر و افزایش فضای آزمایش بیشتر از سری 100 یا 200 نیاز دارند. این دستگاه برای میلگردهای نمره 2 تا 6 مناسب است.

این مدل ها با ظرفیت بار بین 5 کیلو نیوتن تا 500 کیلو نیوتن (1125 کیلو پوند و 110 کیلوگرم) در دسترس هستند.

  • دستگاه های مدل یونیورسال هیدرولیک سری 600

دستگاه های تست سرو هیدرولیک سری 600 ، برای عملیات کشش، فشرده سازی، خمش و برش استفاده می شوند. این ماشین های تست توانایی ظرفیت نیروی بین 300  KNتا 2 MN را دارد و بسیار مقرون به صرفه است. از این دستگاه برای همه مقاطع میلگردها تا نمره 14 استفاده می شود.

این ماشین های آزمایشی با طراحی گیره هیدرولیک جلو باز برای افزایش ایمنی طراحی شده اند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی تست میلگرد پرداختیم. تست خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی آرماتورها از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه باعث شناخت کیفیت آن ها می شود.

با توجه به استانداردهایی که در آیین نامه وجود دارد، با دستگاه های مخصوص، آزمایش های کشش، خمش و خستگی بر میلگردها انجام می شود.


source: تست میلگرد چیست؟ نحوه اجرا و اهمیت آن



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 23 شهريور 1400برچسب:تست میلگرد, قیمت لحظه ای میلگرد, آهن ملل , اصفهان, تست کشش میلگرد, آزمون خمش میلگرد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , ahanmelal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com